Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Tuesday, June 2, 2015

Hujan rintik rintik hati belang belang

Taktau berapa lama aku duduk depan Gerbang Malam tadi.
Sepanjang jalan di Gerbang tu banyak betul peniaga pasang lagu sedih.
Lagu Awie.
Lagu Spring.
Lagu Alleycats.
Lagu Ziana Zain.
Aku keluar balik sampai depan Bank Muamalat, duduk atas tembok kecil tempat pokok bunga ditanam.
Dari situ nampak kedai jual aiskrim dan milkshake.
Nampak Maybank.
Nampak Ipoh Downtown Hotel.
Tengok kereta lalu lalang.
Tengok lampu isyarat.
Tengok anjing lalu.
Tengok cahaya lampu dari bangunan.
Pikir macam macam.
Teringat macam macam.
Hujan pun rasa macam tak hujan.
Mengantuk tapi ego tak nak balik.
Kaki rasa berat nak berjalan.

Bila sampai bilik, aku tengok keliling isi bilik.
Tengok doodle dan drawing yang makin membiak.
Tengok baju bersih yang baru dihantar dobi semalam.
Wangi.
Tengok parka RM 10 yang aku dapat dari bundle di Tanah Rata beberapa hari lalu.
Tengok cermin.

Malam ni aku rasa sangat sedih.
Tak ada air mata yang keluar.
Tapi sedih.

2 comments:

  1. hmm...

    kdgkala bile sedih cmpur sunyi, memang mcm tu la. air mata pun tak keluar...

    ReplyDelete

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.