Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Monday, March 9, 2015

Dinding dark water tapi kipas berpusing laju

Aku baru makan sebiji panadol.
Sebiji lagi kejap lagi lah.
Aku tak suka panadol.
Besar dan pahit.
Selalu lekat kat hujung lidah, taknak terus lalu kat tekak.
Tengok je pun terus rasa nak muntah.
Tapi sebab dah mandi air sejuk pun rasa panas lagi badan, maka terpaksalah makan juga.

Tadi aku turun makan di Naina.
Sambil perhatikan skuad mak nyah menunggu customer di seberang jalan.
Bila tengok kaki diorang, aku macam geleng kepala sambil tengok kaki sendiri.
Kaki diorang fit habis.
Mulus pula tu.
Pakai baju super ketat pun confident je.
Mungkin betul orang kata, bila kita rasa confident, kita tak pikir apa dah.
Tengah hari tadi Buull pegang dan belek kaki kanan aku.
Katanya, "Kesian awak, sayang, kaki awak parut."
Aku cuma kata aku tak kisah dah.
Biarlah parut tu di situ.

Weekend berakhir dan Buull balik Sri Iskandar.
Dan weekend berakhir juga dengan tahap kesihatan yang merudum tetiba.
Baju banyaknya nak basuh.
Tadi dah basuh dua round tapi still ada.
Kena hantar dobi agaknya.
Tak larat lah nak basuh.

Aku suka juga bilik baru ni.
Ada dua fridge.
Satu di dapur.
Satu di hallway.
Dapur pun complete.
Ada iron dan iron board.
Tv ada dua.
Toilet pun ada beberapa.
Bilik ni lagi besar daripada bilik dulu tu.
Sini tenang.
Takda orang buat bising.
Takda orang suka buang sampah dalam toilet.
Takda orang cakap telefon jerit jerit.
Mungkin sebab semua kerja siang.
Bila malam dah penat, jadi malam tidur je.
Level ni aku rasa termasuk aku cuma tujuh orang.
Cuma.
Cuma.
Mestilah ada cuma.
Suasana dia spooky sikit.
Bangunan lama.
Bilik aku pun ada dinding dark water.
Tapi itu boleh cover.

Semalam Buull bincang pasal plan kawin.
Bincang punya bincang, kan dah demam.
Takut.
Bila kita dapat orang yang baik, itu rezeki dan bonus.
Tapi kita ni boleh ke jadi baik?

Halaaaaa, sengsara betul memikir sebiji lagi panadol nak kena makan.
Aku dah bawa mesin jahit ke sini.
Dah boleh menjahit totebag semula.
Totebag Khizanat yang last aku jahit tu pun dah selamat habis di Tempatan Fest baru baru ni.
Tempatan Fest di Ipoh dah tak lama.

Tadi macam sejuk.
Bila pakai socks macam panas pula.
Akhirnya haritu aku balik juga setelah tiga bulan tak balik.
Its good to be back.
Dan Nobi mati setelah berbulan bulan menderita sakit sporo.
Nak menangis juga tengok keadaan dia.
Malam kedua di rumah, aku senyap senyap berdoa sebelum tidur.
Tuhan ambillah Nobi supaya dia tak sakit lagi.
Dan subuh tu abah kejut bagitau Nobi dah mula kejang kejang.
Pagi tu around 9 dia mati depan mata aku.
Masa dalam kereta, mak kata dia tunggu aku balik baru dia mati.
Air mata menitik di sebalik sunglasses aku, tapi mak tak sedar.

Aku ingat nanti nak lukis semua kucing yang dah pergi, dan letak di dinding rumah mak.
Balik haritu mak bercerita macam macam.
Bila naik kereta dengan abah pula, dia meluahkan itu ini.
Sebagai anak, aku dengar je.
Dan aku gembira dia semakin berjaya dengan kerjanya.
Best juga kalau ada kerja macam dia, tapi taknaklah.
Aku suka dengan apa aku buat sekarang.

Eeiii nak muntah rasa setelah menelan sebiji lagi panadol ni.
Aku taktau sangat apa yang jadi pada dunia hari ni.
Taktau artis mana yang tengah top.
Taktau apa tengah jadi di US.
Taktau apa rakyat Palestin tengah buat.
Taktau bila H&M atau Uniqlo nak buat sale.
Sebenarnya lebih kepada taktau bila boleh ada duit banyak untuk membeli belah.
Hihiiiii.
Tapi aku tau tadi Harun Salim Bachik dah meninggal.
Kalau aku mati, Buull kawin lain tak?
Sebenarnya, kalau kita mati, hal dunia dah bukan urusan kita.

Aku pernah membayangkan, macam mana kalau sesuatu yang buruk berlaku kepada Buull?
Macam mana kalau aku kehilangan dia sebelum berpeluang kawin?
Aku boleh imajin aku akan pindah ke Rumah Horror dan sewa bilik yang dia sewa tu.
Supaya aku akan sentiasa rasa dekat dengan dia.
Pergi ke Loken pada pagi Ahad macam biasa.
Tengok Jojo, Nizar dan Naim menjual barang barang rare mereka.
Masih membeli aiskrim jagung dalam kon.
Masih membeli tshirt bundle lima helai RM 10.
Dan hidup merindu selamanya.

Kita semua akan rindu pada sesuatu yang telah tiada.

Tapi aku harap aku tak perlu rindukan Buull seteruk itu.
Sudah dua tahun dan aku harap kami boleh hidup bersama.
Bangun pagi dan pergi Loken bersama.
Makan sushi dan pretzel bersama.
Sebelum menyinggah makan puding karamel di Vegas.
Sebelum Tuhan akhirnya ambil kedua dua kami.


2 comments:

  1. Semoga ada rezeki untuk kedua-duanya (kawen and duit banyak for shopping!!) hehe..

    ReplyDelete
  2. kak faa...

    suke saya bace entry ni. happy sgt for you.

    semoga bertemu jodoh dan bahagia ke akhir hayat.. :')

    ReplyDelete

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.