Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Wednesday, January 30, 2013

Penumpang


Sebetulnya, kali terakhir aku ke teluk waktu siang adalah bersama Kak Linn dan anak-anaknya. Hampir penghujung November lalu.

Sebab aku banyak ke sini waktu malam. 

Tadi, sebab rindu, aku ke sana. 

Aku rindukan Kak Linn. Setiap perbualan terakhir ketika di teluk, aku takkan lupa.

Yaa, dia bukan kakak kandung. Aku sekadar penumpang. Penumpang kasih sayang. Sebab aku takdirnya tak berkakak.

Puas tengok batuan yang berceracakan dipukul ombak, puas mengelamun, aku gerak nak balik.

Ketika menghampiri kereta, telefon berbunyi lagu Hujan band. Aku senyum melihat nama yang tertera. Tuhan tu Maha Faham orang yang tengah merindu ni.






Kita ni, kalau dikasihi yang sedarah sedaging, itu kurniaan. Tetapi kalau dikasihi yang bukan sedarah sedaging, itu bonus.

Kedua-duanya pinjaman Tuhan. Yang memungkinkan rasa bahagia. Walau cuma sebagai penumpang.

1 comment:

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.