Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Sunday, April 1, 2012

Puisi dari kawan

Aku pokok kelapa 
Yang melambai-lambai
Menggeleng-geleng
Sampai suatu ketika
Aku rebah di sisi pantai


Seluruh jasad aku
Ditelan pantai
Lalu bersemadilah riwayat aku


Cuma laut dan pantai yang saksikan
Pemergianku


Semasa aku hidup
Aku menjatuhkan pohonku ke pantai
Namun
Pohonku tak sampai


Aku cuma mampu temankan kisah-kisah pantai dan ombak
Sedangkan aku ada tugas
Mengejarkan sinar matahari untuk hidup


Pantai akhirnya diam
Menghilang
Ditutupi laut...









Aku harap satu hari nanti kau jumpa pantai yang takkan diam
Yang akan temankan kau
Hari demi hari
Zaman berganti zaman
Walau ketika Izrail mendatangi
Walau sehingga Israfil meniup sangkakalanya
Sehingga di Jannah


Tapi untuk kepentingan duniawi, aku harap pantai kau tu pandai masak
Maka boleh la aku menumpang makan sekali-sekala
Heh heh heh...

No comments:

Post a Comment

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.