Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Wednesday, March 21, 2012

Ayam

Dah hantar adik aku pergi kolej, dia turun dari kereta, dia remind aku sekali lagi : 

"Jangan lupa beli ayam."

Rolling eyes.

Aku dah la tak reti pilih ayam. Aku nampak semua sama je. Tak paham bila orang kata ada ayam yang nampak tak fresh, nampak lebam blablabla yaddayaddayadda. Ayam dah mati kot, cemana nak fresh? Sebab selama ni pun bila tengok jenazah manusia yang dah dimandikan, walaupun baru lepas mandi, tetaplah ia kelihatan seperti jenazah. Okay, daaahhh, Fafa!

Aku pun pergi la Tunas Manja. Banyak gila ayam. Lama gila aku nak pilih, sampaikan masa dok alih-alih ayam tu, siap ada ayam yang jatuh lagi akibat kelicinan bertindan sesama mereka. Aku gelak je la kan. Padahal aku sendiri tak tau apa kriteria ayam yang aku nak tu. Pilih ayam sampai ke siku ada kesan darah ayam. Hahahahaha.

Last-last aku ambik yang paling bawah. Konon paling dekat dengan ais, dan konon diorang ni meniaga suka sorok yang fresh kat bawah-bawah. Ya, mentaliti aku sebodoh itu. Hahaha.

Pengajaran yang aku dapat ialah, nak pilih ayam pun susah. Sebab semua nampak sama, nampak okay je. Kalau nak pilih manusia, lagilah susah. Nampak ja semua sama, nampak baik, tapi yelah kan... Sila sudahkan sendiri ayat itu.

Aku rasa kalau orang yang jadi bapak hayam pun ada kriteria anak hayam yang dia nak bisneskan. 

Tak gitu?


No comments:

Post a Comment

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.