Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Wednesday, February 15, 2012

Orang berbini dan orang bujang

Orang dah ada bini, bangun pagi je, breakfast dah terhidang.
Orang bujang macam aku ni, bangun pagi baru terhegeh-hegeh pikir nak makan apa.

Orang dah ada bini, tak sabar nak balik kerja, sebab ada orang tunggu kat rumah.
Orang bujang macam aku ni, balik kerja merayap tempat lain dulu, sebab kat rumah tak ada siapa tunggu pun.

Orang dah ada bini, balik kerja penat-penat, makanan dah terhidang. Badan lenguh ada bini urutkan.
Orang bujang macam aku ni, balik kerja kena cari makan sendiri. Badan lenguh pun tunggu je la lenguh tu hilang sendiri.

Orang dah ada bini, bini ironkan baju.
Orang bujang macam aku ni, kena la iron baju sendiri.

Orang dah ada bini, bini tolong lipatkan baju-bajan.
Orang bujang macam aku ni, longgok je la baju-bajan dalam bakul, tak berlipat.

Orang dah ada bini, bila demam, bini heret bawak pergi klinik.
Orang bujang macam aku ni, heret je la diri sendiri pergi klinik.

Orang dah ada bini, tengah-tengah malam lapar, bini masakkan.
Orang bujang macam aku ni, lapar tengah-tengah malam cenggini, makan megi je laaaaaa.

Pastu megi tumpah atas baju.

Masalahnya kalau dah diri tu perempuan, memang tak merasalah nak berbini bagai.

Kesiaaaannnnn.

Nasib kau la, Faaaa.

1 comment:

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.