Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Wednesday, December 14, 2011

Susah benorr jaga bini orang ni...

Konsep konversasi blekberi mesenjer. 


Kawan : Kau pakaikan dia cool fever tak?

Aku : Tak. Kejap.

Kawan : Pakaikan la.

Aku : Badan dia tak panas. Tapi aku suruh dia bangun mandi.

Kawan : Kau mandikan. Lemah badan dia nak bangun mandi ni. Please eh?

Aku : Kau la datang sini, mandikan dia. Aku mandikan tak jalan. *ikon sengih lebar*

Kawan : Mandikan. Mandi air panas sikit, baru sedap. Tak boleh la, aku kerja ni. Kalau ada duit tol, aku datang je sana.

Aku : *ikon sengih lebar, mata bentuk love dan berspek hitam*

Kawan : Mandikan, okay. Please... Ingat dah okay demam dia.

Aku : Dia tengah mandi. Tapi bukan aku mandikan. Dia mandi sendiri. Sebab aku terlalu ego untuk mandikan dia. Aku tak suka tunjuk kasih sayang aku. *ikon sengih lebar*

Kawan : Cett. Belikan cool fever, okay.

Aku : Okay, tapi aku yang nak pakai. Sebab cuaca panas, walaupun hari hujan. *ikon sengih lebar*

Kawan : Bagi la dia pakai, ngok. Kau sihat je kan.

Aku : Aku tak sihat jugak. Kulit jari terkupik semalam. Pedih.

Kawan : Kesiannya. *ikon not interested* Nak tau dia je okay ke tak. Kau okay ke tak, tak mau ambik tau. (Boleh ke cakap macam tu?) Hahaha, aku gurau je wehh.

Aku : Kau cakap cenggitu, aku doakan kau kena rogol dengan pondan balik kerja nanti. *ikon kepala syaitan*

Kawan : Uh, sedap mak. Pondan pun jadi la, daripada takde langsung.

Aku : Pfffrrrtttt.


Aku lapar. Terdorong untuk membeli makanan di gerai kat simpang nu. Si demam tak nak makanan, cuma mintak dibelikan milo paket dan roti.

Aku pulang dengan riangnya, demi memenuhi tuntutan nafsu terhadap makanan. Baru nak bukak polisterin nasi goreng kampung dan telur bungkus, henpon berbunyi, ada mesej BBM masuk.

Kawan : Beli roti dengan milo je? Apa laaa... Air bali la mak oiii...



Aku baca doa makan, dan terus makan sambil ketawa.


No comments:

Post a Comment

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.