Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Saturday, December 3, 2011

Situasi (Bukan lagu Bunkface eh)

Dalam kereta, lagu favourite terpasang.

Situasi 1

Kawan 1 : Kau takde lagu lain ke?

Aku : Bukak la FM tu.


Situasi 2

Kawan 2 : Lagu apa yang kau pasang ni? Tak pernah dengar pun.

Aku : Takpe la. Tutup la CD tu, on FM.


Situasi 3

Kawan 3 : Lagu kau ni macam lagu menunggu kematian je. Sedih je.

Aku : Aku kan sentimental.


Situasi4

Kawan 4 : Lagu ni banyak version kan?

Aku : *sengih* Ha'ah, tapi yang dalam CD ni semua yang dia perform live, dia compile kan jadi satu CD.

Kawan 4 : Ohh, ya ke? Patut la.

Aku : Ada yang Casa Nova Sessions, Gospel Collection, All Night Session, New York Session. Kita boleh differentiate tau, sebab dia kan memang best gila bila perform live.

Kawan 4 : Ha'ah, betul. Ni latest album ke? Ke album yang dulu tu?

Aku : Yang dulu tu la. Yang sleeve cover putih tu. 2009. Rasanya takde yang latest lagi. Tak sure la.

Kawan 4 : Bila dengar suara dia pun macam rasa lega je kan?

Aku : Yes, abso-freaking-lutely. Style dia strum gitar pun mana sama dengan orang lain. Kreatif gila. Lepas tu dia boleh create lirik sesuka hati on the spot, berdasarkan situasi audience dia masa tu kan? Turun naik key pun dia boleh adjust dan-dan tu jugak.

Kawan 4 : Betuuulll. He's very good. Got different style though.

Aku : Yang ni paling best. Love for A Child. Tentang anak yang parents dia bercerai. How he feels about it, celebrate Christmas asing-asing, enjoying two birthday cakes. He-he. And there's this song about animals tau.

Kawan 4 : Woww, he's very cool.

Aku : *senyum* Indeed. The Smiths tau?

Kawan 4 :Tau-tau. Yang 80's tu kan? Tapi susah nak jumpa CD diorang.

Aku : Kan? Ada je download kat 4shared, tapi lagi best kalau dapat beli CD diorang.







Kadang-kadang orang tak memahami minat kita. Tapi once kita dah jumpa manusia-manusia yang sama minat dengan kita, we can talk about that particular stuff all night long. 

 Nasib la kan. Aku memang tak up to date sikit dengan lagu-lagu baru.

Ada siapa-siapa suka lagu SM Salim nyanyi? I'm a fan, anyway.


No comments:

Post a Comment

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.