Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Sunday, December 11, 2011

Siri rindu

Suatu malam, dalam kereta, mencari kedai makan.

Ticham : Mak Long, adik nak beli CD game.

Aku : Alaa, Mak Long takde duit la. Duit Mak Long cukup untuk kita makan kat mamak tu je. Kan Mama tak masak, jadi kita kena makan luar.

Ticham : Alaa, beli CD game la. Tak payah makan pun takpe.

Aku : Tapi, Mak Long lapar gila ni. Mak Long nak makan tosey.

Ticham : Okayla, kita beli satu je CD. Kalau tak, adik tak nak tunjuk jalan.

Aku :   -.-"

Iskandar bukak wallet aku, belek duit.

Iskandar : Ha'ah la, adik. Duit Mak Long ada sikit je. Kesian Mak Long.

Aku : *sengihlebar*

Ticham : Alaaa, kita beli satu je. Satuuuu je. Kalau tak, adik tak nak tunjuk jalan pergi kedai makan!




2006, Kak Biah disahkan menghidap kanser. Hospital, chemotherapy and all. Asal weekend je aku ulang alik maktab - Bukit Sentosa, untuk jaga diorang. That was the least yang aku boleh buat, sedangkan Kak Biah dan Abang Bidi banyak tolong aku masa aku study. Dan Azie pun datang dari Kuantan untuk jaga diorang.

Iskandar : Mama, mama kuat kan? Mama kan budak baik. Mama kena kuat, barulah mama boleh baik.


Mata siapa tak berkaca dengar seorang budak berumur 5 tahun cakap cenggitu kepada maknya yang tengah berjuang memerangi kanser?




Sini dengan Bukit Sentosa tak jauh dah kot, tapi buat masa ni Mak Long tak boleh nak pergi sana. Mak Long tak prepare lagi skrip untuk explain kat Mama kenapa Mak Long berhenti kerja. Mak Long nak kena bersoal-jawab dengan banyak pihak ni. Haha!

Plus, Mak Long semekin sekarang. Nak beli biskut untuk buat buah tangan pun takde duit. Hahaha. Nanti Mak Long kaya, kita boleh beli Buzz Lightyear dengan Woody banyak-banyak. Abang boleh beli komik yang abang suka tu. Nak pow Mak Long banyak-banyak pun takpe, Mak Long rela. Haha!



Semua tau aku tak ngam dengan budak-budak. Budak-budak pun tak suka aku kot.

Tapi hanya budak berdua ni je la yang aku boleh ngam.



Mak Long rindu. Like seriously.

No comments:

Post a Comment

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.