Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Monday, February 7, 2011

Memang cemerlanglah.

Lokasi : Darjah 1 Excellent
Masa   : 11.50 pagi - 12.50 tengah hari
Mata pelajaran : Dunia Seni Visual

Scene Satu

Insyirah Mizana : Cikgu, cikgu ada anak tak?

Cikgu cool : Cikgu belum kawin laa.

(Tiba-tiba Nabila menyampuk dari jauh)

Nabila : Abes tu bila cikgu nak kawin nya?

Cikgu cool : Bila-bila je lah. Bila cikgu kaya.

Insyirah : Takkan la takde orang suka cikgu?

Cikgu cool : Takde.

(Tiba-tiba Munir kat depan menyampuk)

Munir : Takde??? Kesiannyeeee cikgu. (Nada macam sarkastik gila)



Scene Dua

Sadia Balqis : Cikgu, tadi kan, time Bahasa Melayu tadi kan, Munir cakap dia suka cikgu.

(Munir di sebelah sudah menyorokkan kepala di bawah meja)

Cikgu cool : Munir suka cikgu ke, Munir??

Munir : Mana ada. (Muka masih disorokkan di bawah meja)

Cikgu cool : Kalau tak suka, tak payahlah sorok-sorok muka kat bawah meja. 

Sadia Balqis : Dia cakap cikgu macam mak dia.

Sama ada aku nampak seperti mak-mak yang dah tua, atau Munir yang hanya berusia 7 tahun itu merasakan aku sangat baik, cool, dan penyayang seperti emaknya?? Aku pilih tekaan kedua. Ok?


(Tiba-tiba Insyirah Mizana datang dan menyampuk)


Insyirah Mizana : Kita suka cikgu sebab cikgu CANTIK. (maaf, tercaps lock dan terbold plak)

Cikgu cool : Cikgu tak cantiklah. Jangan cakap cikgu cantik, cakapla cikgu cool.

Insyirah Mizana : Cool tu apa?

Cikgu cool : Cool tu macam best la lebih kurang.


Scene Tiga

Amirul : Cikgu, kenapa rambut cikgu macam merah-merah? Cikgu kaler rambut ke?

Cikgu cool : Taklah. Memang cikgu lahir-lahir je rambut cikgu dah macam tu

Amirul : Hebatnya rambut cikgu! (Sambil tersenyum, bersama sinaran mata yang jujur)


Pemegang watak Munir. Sarkastik gila budak ni.

Imtiyaz. Aku asyik berkejar ke kereta semata-mata nak bagi dia tisu lap hingus. Tadi aku bagi dia satu pack terus.


Shiqin. Bila pagi-pagi aku sampai sekolah dan parking depan kelas dia, dia akan berdiri depan kereta aku dengan muka terkemut-kemut macam ni.

Amirul yang bertanya perihal rambut.

Bersama peminat. Tukang ambik gambar ialan Imran Hazry. "Cikgu, ayah saya pun pakai blackbeghy. Saya tau nak ambik gambar guna blackbeghy."





Balik ke sekolah, ambik my best buddy dan menuju ke shopping complex. Sempena mencuci kereta kat belakang Megamall. Dan jugak aktiviti makan.
 
 
 Lokasi budak-budak ponteng sekolah. Haihh, budak-budak ni.


Erkkk, cikgu buat apa kat sini?






*Kereta dah berkilat luar dalam. Tapi bonet bersepah. Macam harrr.

5 comments:

  1. HAHAHA COMELNYA ANAK MURID KAU WEHHHH. :'D

    ReplyDelete
  2. ha'ah, ye ah tu, prangai comel tu jugak la yg bg aku pening. haha!

    ReplyDelete
  3. Cikgu tua yang cool. Ok tak? ;p

    ReplyDelete
  4. kahkahkahkah!
    apesal aku gelak mcm entri ni.
    mcm baca sinchan.
    y gmbar last tu xleh blah.
    mcm semangat gila je kau main. hahaha.

    ReplyDelete
  5. kuey san : ok, bleh la. haha.

    apit : tu namenye aksi palsu, haha.

    ReplyDelete

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.