Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Thursday, December 2, 2010

Zouli Karina. Ya, memang nama orang.

Masa mula-mula masuk first year, ramai kawan-kawan aku terpaksa ditukarkan ke maktab lain, ikot subjek major yang akan masing-masing ambik. Rombakan semua maktab seluruh Malaysia masa tu. Tapi aku bernasib baik dapat stay IPBA (Inst. Perguruan Bahasa-bahasa Antarabangsa). Maka ada jugak la budak-budak dari maktab lain akan masuk maktab aku. 
Ceritanya, dulu klasmet aku 3 orang je lelaki. Dasuki, Akem dan Ah Wah. Tapi last-last Akem kena tukar maktab lain. Tinggal la Dasuki dengan Ah Wah je. 

Hari pertama nak mendaftar sebagai student first year tu, aku jengah list nama yang tertampal kat luar bilik pendaftaran. Aku eager gile nak tau berapa orang budak laki yang ada. Aku tengok. Ada lagi dua orang, selain nama Ah Wah dan Dasuki. Ada nama Hafiz. Ceh, nama ni dah tak rare. Dah biase. Tolak tepi. Aku baca lagi. Ada nama Zulkarnain. Wahh, nama macam macho dan gagah ni haa!!

Dan, bila sampai masa mengenali empunya nama Zulkarnain tu, aku tertunduk lesu. Bukannya tertunduk sebab tersipu-sipu malu sambil kaki kuis-kuis pasir. Tidak, ya, tidak, Tertunduk lesu kerana empunya nama Zulkarnain itu sangat patah riuk. Sila paham sendiri bila aku maksudkan patah riuk.

Aku tak ingat start bila aku baik dengan dia. Yang aku tau kitorang rapat. Dah jadi besfren. Meriah weh ada kawan macam ni. Ya, dia memang kategori lelaki lembut. Aku bagi nama Zouli Karina kat dia, hehehe! Nokk, I tau you suka nama tu, okkayy, hehe!

Serius hidup aku meriah ada kawan macam dia ni. Bukan aku sorang je rasa camtu, satu kelas rasa meriah tu. Dengan dia, aku belajar macam-macam. Tak kurang jugak pasal life. Dia banyak share hal-hal personal dia. Tapi yang banyaknya ilmu merapu laa yang dia turunkan kat aku. Aku pon layankan je, haha!

Dia famous. Satu maktab kenal dia. Junior-junior kitorang panggil dia Kak Mala. Janda berhias gittewww!! 

Dia suka bawak cermin bila pergi kelas. Kadang-kadang selambe je bile lecturer tengah mengajar, dia ngadap cermin tu. Cermin kecik ada, cermin yang besar muka tu pon dia penah bawak pergi kelas. Haaa.... Pastu japgi dia akan tanya cermin tu "Wahai cermin sakti cermin hikmat, siapakah yang paling cantik di dalam IPBA?"... Dan dia akan jawab sendiri, "Jawapannya... Malaaa..."  Tak larat, dowhh, layan perangai-perangai dia ni, haha!

Kat mana-mana aje, dia suka nyanyi lagu Ziana Zain, siap dengan gaya-gaya tangan yang macam Ziana Zain selalu buat tu. Dengar getar-getar suara sekali.

Dia ajar satu kaedah bahasa baru ni. Bahasa cik-cik. Aku bagi contoh ye. Bila kitorang kat kedai makan yang kat area hostel tu, bila ada lelaki lalu, dia akan kata : "Wahh, cik top!" Okay, aku translate balik. Ni kalau google kat google translate ni memang takde kat situ. Maksud ayat dia tu : "Wahh, meletop!" Ayat tu dia tujukan pada leaki yang kahchak pada pandangan mata dia. Tapi selalunya pada pandangan mata dia je la. Pada pandangan mata aku, memang tak laa kan. Contoh perkataan lain yang selalu kitorang gunakan ialah cik curr (pelacur). Dan banyak lagi. Semenye ambik suku kata kedua dan tambah perkataan cik tu kat depan.

Penah sekali tu, nak pergi bengkel seni kalau tak silap. Aku jalan depan sekali. Dia jalan belakang aku, dalam jarak 2 meter camtu laa. Belakang dia plak ada Azu dengan Gg. Azu dan Gg sound dia dari belakang. "Hoi, orang depan! Jalan tu cuba jangan melenggang. Bagi jantan sket!" Aku buat tak tau je la, sebab aku dah biasa dengar dia kena sound camtu. Pastu kan, tak memasal, aku dengar si Zoull ni sound aku plak, "Haa, yang depan tuu! Jalan bersepah, macam jantan!"  Ehhh, aku plak yang kenaaa???

Tu belom kira masa kitorang jalan kat Midvalley, bertembung dengan mamat lembut mana entah. Pastu si Zoull ni terus je menjeling tajam, sambil berkata : "Huh, pondannn!!"  Aku plak pandang dia dan bertanya : "Abes tu kau tu apa?" Terus dia jawab, "Wahh, sentap, okkayy!!" Hahaha, memang aku gelak macam haram punya masa tu.

Dia selalu berebut dengan Fanee, bila nampak lelaki yang menarek sket. 

Fanee: "Aku nampak dulu, okkayy!!" 
Dia : "Tak, aku nampak dulu!" 
Fanee : "Excuse me??? Aku yang nampak dulu!" 
Dia : (Masa ni mulut dia dah terkumat-kamit baca jampi serapah konon nak bomohkan Fanee)

Haa, camtu la dia berebut dengan Fanee.

Aku penah sekali tu, aku tak dengar dia panggil aku. Pastu banyak kali dia panggil lagi aku, aku tak dengar. Last-last dia menjerit, "Heyy, sundal!! Kau pekak ke?" Serius, wehh, kau takkan marah punya walaupun perkataan-perkataan seperti itu keluar dari mulut dia. Kau nak gelak lagi ada la.

Banyak laa scene-secene havoc yang dia dah buat. Yang buat tulang-tulang aku reput sebab banyak ketawa. Tu yang banyak ilmu keluar tu. 

Aku paling suka buat dia sentap. Aku suka gurau-gurau kasar dengan dia, Pastu dia akan sentap, merajuk, dan terus nak balik. Pastu kau akan tengok ayat-ayat kat status facebook dia memang tacing-tacing. Tapi aku gelakkan je. Lagi aku sakat adelaa. Tapi sentap dia tu tak lama. Dia mana boleh hidup kalau aku takde. Aku je yang suka layan dia, haha!

Bila time exam, kitorang suka study kat shopping complex. Discuss bab-bab dalam modul. Selalunya KLCC la. Dia ni kaki menghapal isi kandungan buku. Dia punya hapal tu, memang perghh,,hebat. Perkataan sebijik-sebijik. (Nokk, Quran you hapal tak? Hehe, sentap tak soalan I?) Bila dah penat discuss, kitorang award diri masing-masing dengan cara tengok movie. Tapi aku suka buat discussion dengan dia. Best.

Banyak kenangan-kenangan yang kitorang share. Tak terkira. Terlalu amat sangat banyak. Because he can tell me anything, and vice versa.

Aku pantang gila, bila aku jalan atau keluar makan dengan dia, lelaki-lelaki akan tengok dia dengan pandangan yang semacam sambil sengih-sengih sumbing. Sumpah aku rasa nak tumbuk dan sepak terajang anu diorang. Aku tak suka orang kutuk-kutuk dia, sebab dia kawan aku.

Paling aku suka, discuss isu gay dengan dia. Dengan dia jugak aku cerita pasal crush aku pada sorang mamat gay ni. Yang aku cerita kat entry dulu tu.

Sebenarnya kalau cerita kat blog ni, macam tak real. Sebab kalau kau jumpa dan kenal sendiri dia, kau akan tau betapa kelakarnya dia. Betapa meriah dan fun ada kawan macam dia dalam hidup kau. Walaupun dia lembut, tapi bagi aku dia tetap kawan yang baik. Aku terima dia seadanya sebab pegangan aku, we dont judge friends. Apa-apa sentap ke, tak puas hati ke, cakap direct je. Dan dia pun stok anak yang baik. Yang berbakti pada family. Dia boleh diharap, walaupun orang selalu kata dia bukan lelaki sejati. Bagi aku, dia lagi bagos daripada sesetengah lelaki yang mengaku diorang tu lelaki sejati. 

So, sape kate laki dengan pempuan tak boleh bekawan baik? Macam aku dengan Zoull ni haa. Besfren forever, okay! 

Mana boleh u'oll gosip lebih-lebih. Tu kira lesbo tawww.Kan nokk kaaannn??

6 comments:

  1. WAHAHAHAHAHA... SENTAP!! I LIKE THIS ENTRY!

    !!!!!!!!!!!!!!!

    HALAMAK... TERCAPS LOCK ;p

    ReplyDelete
  2. haha, nape u sentap, nokkk???

    ReplyDelete
  3. yaihhhhh!!!
    die msti bangge gile ade entri KHAS utk die..hahahaha...ko ptot letak gmbo die atau video die nynyi lagu kak ziana tu skali....nak2 yg kat bilik muzik ms kite mkn2 tu..hahahahaa

    ReplyDelete
  4. haha, aku saje malas letak. nanti dia lg femes kang. malas nak layan, haha!

    ReplyDelete
  5. aku...aku..baru bace post nih..tapi..aku..tapi aku suke kwn ngan mala jugak.hahah

    ReplyDelete
  6. aku pun bru baca.sbb xrajin jengah blog org..aku pun xde blog.tp rasa mcm nak buat plak.tq fafa.fren forever

    ReplyDelete

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.