Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Friday, December 17, 2010

Simptom-simptom mintak dilempang.

Lempangan boleh diberi secara percuma terhadap suspek yang terlibat apabila :

  1. Kau punya rajin beratur panjang-panjang, tapi ada orang potong queue.
  2. Kawan kau janji nak keluar dengan kau, kau dah siap, lagi best kalau stok yang mekap-mekap heavy dan tudung kena belit banyak-banyak layer, kasut dah kiwi malam tadi, tiba-tiba lagi 5 minit waktu yang dijanjikan, kawan kau mesej cakap tak jadi.
  3. Orang yang buat lawak, tapi tak up to your standard. Pastu dia gelak gile-gile dengan lawak dia yang tak lawak tu.
  4. Mamat yang berjalan dengan girlfriend dia, siap pegang-pegang tangan, peluk erat mesra macam kembar siam, dan bila lalu dekat dengan kau, tak nak ke tepi langsung padahal sebelah dia ada ruang nak lalu, dia langgar kau camtu je, pastu buat muka konon kau yang salah. Macam babi yang takde tamadun. Sepak terajang adelah bonus tambahan.
  5. Suspek membelek-belek henpon kau dan bertanya dengan nada paling sarkastik tapi buat-buat muka manis dan innocent : "Setakat ni je ke function henpon kau?"
  6. Kalau couple yang tengok cerita seram atau hantu kat cinema, yang boyfriendnya suka konon nak ejek atau bergurau dengan girlfriend, konon-konon dia pun takut dengan scenes dalam cerita tu dan menjerit-jerit macam pondan tua nak kena rogol, pastu gelak-gelak. Sila lempang boyfriend nya tu.
  7. Orang yang buat baik supaya kita rasa terhutang budi dan dia berharap kita akan sentiasa buat baik dan layan dia, walaupun dia buat perangai macam syaitonn. Kalau kita tak buat baik dengan dia, dia akan cakap "Hari tu aku tolong hantar dia pergi hospital, aku selalu ajak dia pergi makan naik kereta aku, tapi tak sangka dia tak nak tolong aku."
  8. Lokasi : cyber cafe. Orang yang pakai headphone, dan bukak lagu atau video, dan kemudian menyanyi dengan riangnya ikut lagu yang dia dengar tu, dengan kadar suara yang hebat dan tinggi sekali macam dia sorang je terdampar kat pulau yang takde orang.
  9. Kalau kau perempuan, kau tengah berjalan di suatu tempat dan ade lelaki usha-usha kau, tapi kau tak layan. Pastu lelaki-lelaki tu tiba-tiba je tak puas hati sambil cakap "Hek eleh, sombong gila! Kau ingat kau cantik sangat ke?" Yang ni harus dilempang berdas-das.
  10. Orang yang meludah kat tangga atau dalam shopping complex.
  11. Tapi, paling aku tak boleh handle kalau budak kecik yang kurang ajar. Malas nak bagi contoh.

Okay, selamat melempang. Bye.

2 comments:

  1. banyak lagi sebenarnya. tapi aku malas nak tulis skrg. haha

    ReplyDelete
  2. shakk, ye, aku tau banyak lg. tp x larat aku nk taip banyak2. ape kate kau plak buat sambungan kt blog kau. hehe.

    ReplyDelete

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.