Please sangat tawwwww...

Please sangat tawwwww...

Sunday, December 19, 2010

Wilayah sendiri.

Aku cuma teringin nak ada bilik aku sendiri. Ya, bilik tidur sendiri, iaitu setiap ruang di dalamnya adalah wilayah aku. Supaya aku bebas berkarya dan bersepah-sepahan dan sebagainya, sila fikir sendiri. Sebab kalau start aku berkarya, dengan berus, surat kabar, akrilik, bekas air dan entah apa-apa lagi tu, surely orang tak selesa kalau aku share bilik tu dengan sape-sape. Dan kalau aku poyo nak merapu dengan gitar dan set amplifier tu, dan disertakan lagi keinginan merekod show perasan sendiri itu, taklah ade sape-sape akan menyampah nanti. 

Aku suka yang ni. Nak-nak kaler dia tu. Ada banyak bookshelf plak tu. Buku aku banyak, boleh la letak kat situ.


Aku memang suka konsep katil tepi tingkap. Macam masa hostel kat IPBA dulu. Masa tu katil aku kat blok 6, pandang luar tingkap beberapa meter tu terus Pantai Medical Centre. Shit ah, rindu plak kat bilik tu!


Tapi, paling aku suka adalah yang ni. Sebab ada gitar tu kot, haha. Dan aku bleh tampal macam-macam kat dinding bilik aku tu. Aku suka tampal gambar banyak-banyak. Dan kadang-kadang aku suka tampal hasil karya aku.Walaupun karya-karya aku tu tak cantik, tapi aku tampal untuk kepuasan sendiri.




Aku bukan nak bilik besar sangat. Janji ada space untuk aku letak koleksi buku-buku aku, space untuk buat painting, untuk tidur, dan letak almari baju. Ohh, dan cermin panjang. Dan juga space untuk jamming syok sendiri. Kalau ada bathroom dan toilet sekali, tu kira bonus.

Meh la sama-sama berdoa supaya aku dapat bilik idaman aku ni.

No comments:

Post a Comment

Jangan komen guna caps lock atau terlalu banyak tanda seru. Gua ade sakit jantung. Hehehe.